Köpvillkor
Vi på Extremebike AB strävar alltid för att kunne ge hög service till våra kunder, och därför arbetar vi efter nedanstående köpevillkor. Vid frågor kontakta oss 0477-43000.
Priser
Alla priser är i SEK inkl moms. Vid eventuella fraktkostnader kontakta oss för pris.
Beställning
Beställningar sker via vår fysiska butik eller per mail. Vi vill helst inte ha beställningar via telefon, då det är lätt för oss att missförstå dig och dina önskemål.
Betalning
Kortbetalning: Vi accepterar de vanligaste betalkorten t ex Visa, Master/Eurocard m.fl. Dock INTE American Express eller andra kreditkort.
Faktura: Fakturaavgiften är på 25 kr. Leverans sker efter betalning.
Försenad betalning: Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 2% per månad + gällande referensränta f.n. 8%.
Fraktavgift: För frakt tillkommer en avgift beroende på vikt.
Paket
Levereras sker till ditt närmsta DHL-utlämningsställe. Du får ett sms när ditt paket finns att hämta.
Transportskada
Om varan kommer bort eller att du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart anmäla detta till oss.
Outlösta paket
För paket som inte löses ut inom 30 dagar, förbehåller sig Extremebike AB rätten att debitera kunden för vår fraktavgift samt returfrakt till oss.
Reklamation
Om en vara är felaktig, defekt eller felexpedierad, var vänlig kontakta oss på Extremebike AB för vidare instruktioner. Felaktig eller skadad vara ska reklameras inom 14 dagar. Vid återsändes av en felaktig eller skadad vara står Extremebike AB för frakten. Varan ska återsändas väl emballerad och i originalförpackning med bifogad beskrivning av felaktigheten. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den är du betalningsansvarig.
Övrigt
Extremebike AB reserverar sig för eventuella skrivfel och ändringar av tekniska data.